Ett frihetligt manifest för centerpartiet

Ledande centerpartister inför valet 2010:

Ett frihetligt manifest för centerpartiet

Centerpartiet ska vara det konsekventa frihetliga alternativet i svensk politik. Vårt uppdrag är större än att förvalta socialdemokratins starka stat, det är att verka för ett värderingsskifte, där den personliga friheten ökar, där frivilligt samarbete mellan människor uppvärderas och där staten, faktiskt, utgör en mindre del av människors vardag. Det skriver en rad ledande centerpartister.

Centerns problem är inte vad de säger att de vill, och inte heller vad som står i det öppenhetsmanifest man redan har. Problemet är att när det kommer till kritan så vågar Centern aldrig _agera_ utifrån sina (påstådda) övertygelser. Att gråta i talarstolen räcker inte – man måste trycka på nej-knappen också.

Mikael Nilsson har skrivit en väldigt klargörande översikt över Centerns agerande i integritetsfrågor här: http://minimaliteter.blogspot.com/2009/01/det-r-dags-att-gra-upp-en-gng-fr-alla.html

Posted via web from Nils rakt på sak

2 svar

  1. Som centerpartist blir jag lika ledsen varje gång jag läser Mikael Nilsson. 😦

    Inte för att han är elak eller dum, utan för att han har rätt…

  2. Jag är ledsen att jag gör er upprörda. Men det finns ett skäl till att jag hackar på (c) så mycket – jag la själv min röst på (c) en gång i tiden, så jag vill se skärpning.

    Inte 2006 dock, tack och lov. Då hade jag varit *mycket* argare 😀

Kommentera

