Sociala medier tar tid – hurtiga tillrop räcker inte

Läser på Computer Sweden ( http://bit.ly/10D8hH) att företag tror att sociala medier är framtiden, men att de ännu inte har tid/tar sig tid att engagera sig. Märkligaste resonemanget av alla kommer från Odd Molly’s vd Christina Tillman som trots att det redan finns ett antal grupper på Facebook ändå inte ser att de kommer engagera sig den närmaste tiden. Här finns ett gäng superengagerade kunder och ambasadörer som samlats för att prata om ditt varumärke och dina produkter – och du tänker inte vara med? Hur tänker man då?Lite av denna frustration kan man ana på @britstakston blogginlägg ( http://bit.ly/keSaI )om artikeln – men det blir lite fel när hon säger “Just do it!”. Sociala medier tar tid, att säga något annat är att ljuga för sig själv. Tid för kartläggning, tid för att lyssna, tid för att formulera en strategi, interna policy’s – tid som ska tas nån annanstans ifrån. En del av de här sakerna kan man få hjälp med av en byrå –  vi PR-konsulter snubblar över varandra just nu för att visa att vi är mest SocialaMedier – men mycket av jobbet måste man göra själv.

Sociala medier är oerhört viktiga, men vi måste börja med att förklara hur och varför innan vi kan börja prata om “Just do it”

Posted via email from Nils rakt på sak

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: