CanalDigital gör om och gör rätt

Som jag skrev i går så tecknade jag avtal med CanalDigital via telefon för några veckor sedan, men när installatören som skulle hjälpa mig med min fria installation sedan ringde visade det sig att ”fri” plötsligt skulle kosta runt 2 500 kronor.

Nu har CanalDigital hört av sig igen, den här gången med lite roligare besked än det jag fick i går.

Eftersom de faktiskt lovade fri installation i samtalet så kommer de också att ge mig det. Och för min egen del är det naturligtvis ett bra resultat.

Något som imponerar än mer är att CanalDigital faktiskt också sett över sin kommunikation och inte bara köpt sig fri från problemet. Det står inte längre på hemsidan att det ingår fri installation när man tecknar Familjepaket, utan att det är basinstallation som ingår, och man har blivit tydligare med vilka kostnader som faktiskt kan tillkomma utöver det som täcks av en basinstallation. Man kommer dessutom att utbilda säljarna så att de inte längre kallar saker som kostar pengar för ”fria” eller ”gratis”.

Det är alltid kul att ha att göra med företag som inte bara säger att de uppskattar sina kunders feedback, utan som faktiskt tar till sig den och agerar på den. Allt som allt är CanalDigitals agerande i det här ärendet – speciellt efter att PR-avdelningen fick reda på det – ett skolexempel på hur man ska hantera klagomål:

  • De har varit vänliga genom hela processen
  • Så fort de fick kännedom om blogginlägget tog de kontakt, tackade för feedback och berättade vad nästa steg var
  • Så fort de löst mitt problem kontaktade de mig och berättade vad de gjort, och hur de använt min feedback för att förbättra sin verksamhet

Klockrent helt enkelt.

Bäst av allt var ändå barnens jubel när de fick veta att vi trots allt ska få CanalDigital. Som pappa är det alltid roligt att få spela hjälte.

Så nu väntar jag bara på att kundtjänst ska kontakta mig för att återuppta det avbrutna köpet.

Vad tycker du – finns det något annat CanalDigital borde gjort? Skriv gärna en kommentar.

Uppdatering: I går ringde först en installatör och sedan kundtjänsten på CanalDigital. På tisdag i nästa vecka ska installationen ske. Sweet!

2 svar

  1. Hederfullt av CD. Hoppas ni får nytta och nöje av paketet 🙂

  2. Sitter och sur-surfar denna kväll då jag har en helt annan bild av CD. Jag har varit kund i 2,5 år nu och håller med om att kundbemötandet som beskrivs ovan är klockrent – dock långt ifrån vad jag upplevt. Ingen återkoppling kring åtgärder kring påpekade brister, ingen förmåga att åtgärda, ingen vettig kompensation och över lag en väldigt dålig kvalité på den levererade tjänsten (många kända hård och mjukvarufel i den inspelningsbara HD-boxen)…

Kommentera

